Prednosti folne kisline pri nosečnosti

Vsem je znano, da nosečnice potrebujejo visoko-kvalitetno hrano, saj je tako veliko večja možnost za zdrav razvoj otroka v maternici. Folna kislina je vitamin, ki pozitivno vpliva na razvoj zarodka. Lahko jo tudi jemljemo med plodnimi dnevi, ki so pred nosečnostjo, kot tudi kasneje. Njena prisotnost je zelo pomembna pred in med samo nosečnostjo, saj omogoča proizvodnjo novic celic in DNK-ja. To je izredno pomembno pri preprečitvi rojstnih okvar, kot je spina bifida, kjer se vretenca hrbtenice ne izoblikujejo pravilno. Obenem pa ima naš otrok manjšo možnost za razvoj resnih bolezni, ki se lahko pokažejo kasneje.

Težave z razvojem otroka zaradi premalo vitamina B

Folna kislina je vitamin B9, ki vpliva na razvoj otroka med nosečnostjo. Vsako leto se rodi dokaj veliko število otrok, ki ima okvaro nevralne cevi. To je cev, ki se razvije v možgane, hrbtenjačo in vretenca. V mnogih primerih pride do komplikacij, zaradi pomankanja vitaminov, ki jih še nerojeni otrok nujno potrebuje, vendar jih ne dobi.

Veliko raziskav je tudi pokazalo, da se z jemanjem folne kisline izognemo potencialnim težavam s srcem. Vitamin B podpira razvoj krvnih žil v notranjosti srca, zaklopkah ter arterijah. Vse to je izredno pomembno za bodoči razvoj in zdravo življenje našega otroka. Veliko lahko tudi naredimo, če jo jemljemo med nosečnostjo.

Folna kislina igra veliko vlogo pri razvoju otroka v maternici

Vsako življenje se začne s podvajanjem celic. Folna kislina pa ima to sposobnost, da celicam pomaga pri tem procesu, kar omogoča lažji razvoj zarodka. Ženske jo lahko tudi jemljejo, ko še niso noseče, saj bo to povečalo možnost za zanos v plodnih dnevih.

Med plodnimi dnevi in nosečnostjo je jemanje vitamina B izredno pomembno. Tako bomo zmanjšali možne komplikacije z otrokom, ki se še razvija v maternici. Obenem pa tudi zagotovili, da:

  • Bo naš otrok imel zdravo srce in ožilje
  • Bomo zmanjšali možnost prezgodnjega rojstva otroka
  • Bo telo matere imelo boljšo hormonsko uravnanost, kar podpira zdravo nosečnost

Hrana bogata z vitaminom B9

Priporočeno je, da ženske jemljejo folno kislino med nosečnostjo. Najbolje je, če jo kupimo kot dodatek k prehrani, saj si tako najlažje naredimo redno zalogo, ki nam je ne bo zmanjkalo. Na spletnih straneh, kot je http://www.vitanoval.com/, bomo lahko našli mnoga izredno kakovostna prehranska dopolnila, ki jih potrebujemo za boljše počutje in bolj zdravo življenje.

Hrana pa je lahko tudi izreden vir mnogih vitaminov, ki lahko pomagajo med ženskimi plodnimi dnevi, če želijo zanositi. Vedno se moramo prepričati, da jemljemo ustrezno količino določenih vitaminov, saj se ob nepravilni uporabi lahko tudi zastrupimo.

Hrana, ki je bogata s folno kislino, je:

  • Špinača
  • Brokoli
  • Čičerika
  • Šparglji
  • Fižol
  • Riž
  • Agrumi

Vedno je najbolje, če jemo raznoliko in uravnoteženo prehrano, saj bomo tako dobili največ hranilnih snovi, ki jih naše telo potrebuje. Priporočeno je tudi, da ženske jemljejo folno kislino med nosečnostjo v obliki tablet in zgoraj omenjene hrane. Tako lahko zagotovijo najboljše možnosti za zdravo nosečnost.

Jemanje vitaminov po nosečnosti

V dosti primerih se zgodi, da bodoče matere ne jemljejo prehranskih dopolnil med plodnimi dnevi, ampak veliko kasneje. V kasnejši nosečnosti lahko brez težav tudi pričnejo jemati folno kislino, saj je možnost, da so z zarodkom težave zelo majhne. Prenehamo pa lahko po 12-ih tednih, saj se je pri otroku že oblikovala hrbtenjača in možgani.

Priporočen vnos je od 300 do 600 mikrogramov folne kisline na dan. Res pa je, da se večino ženske ne zave, da je nosečih tudi po več tednov, po spočetju. Največ težav z zarodkom se zgodi ravno v prvem mesecu, saj je se takrat izoblikujejo občutljivi organi in žilni sistem.

Ali je zdrava prehrana dovolj, da se otrok rodi zdrav?

Dandanes je lažje kot kadarkoli prej živeti zdravo. Med nosečnostjo se je potrebno izogibati alkoholu, sladkorju ter procesiranim jedem. S hrano lahko dobimo dovolj folne kisline, kar bo preprečilo slab razvoj otroka, vendar to težko zagotovimo. Najbolje je, če poleg zdrave prehrane, uživamo folno kislino v obliki prehrambnega dodatka. 

Res je tudi, da se ženske med nosečnostjo dostikrat počutijo slabo in ne morejo uživati določenih jedi. To lahko rešimo z prehrambnimi dopolnili v obliki tablet, praška ipd. Izogibati se moramo tudi, da je ne zaužijemo preveč, saj je največja priporočena doza 1 miligram na dan.

V vsakem primeru pa je življenje bolj zdravega življenja in izogibanje škodljivim navadam največ, kar lahko storimo za svojega bodočega novorojenčka.

Podobné příspěvky: